Keriön!

Historien bakom Keriön (Käringön)
Keriön är Eriks och mitt smeknamn för Käringön, en ö på Västkusten utanför Hälleviksstrand.
Själv har jag vart där några veckor, varje sommar, i hela mitt liv.
Det är underbart att bara vara i den miljön, älskar havet (ännu bättre nu när Erik och jag har köpt en undervattenskamera), älskar huset vi bor i, älskar sällskapet, ni fattar säkert att jag älskar allt med "såkallade" Keriön.

How about Erik?
Ja Erik ja, ehe.
Han ska nämligen, som ni säkert fattat, följa med dit på fredag!
Det ska bli supernice verkligen. Längtar ihjäl mig!
Erik är väl lika spänd han haha, som bara har vart i Varberg en gång, förra sommaren.
Vi ska bada, fota sönder våran kamera, fiska krabbor med Martin & Molly (mina små kusiner), vara uppe hela nätterna, gå kvällsprommenader i hamnen, hitta egna badställen, kolla runt i affärerna nere i hamnen, sitta på uteserveringen och prata i flera timmar.
Ah bara lämna gamla ruttna gåvan helt enkelt, släppa allt och ha kul som bara den!
Eh han åker dessvärre hem nästa torsdag, då jag stannar till 25e juli :)

Varför kallar vi Käringön för Keriön?
Mycket lustig förklaring faktist.
Ker betyder nämligen kuk på Kurdiska. Och Keri betyder kuken.
För er som undrar betyder även Kerm hans kuk.
Hahah Erik och jag är bara för roliga, observera att det var Erik som började säga Keriön, tur att nästan ingen vet vad det Ker egentligen betyder! (Förutom nu då.. Oops..)

Har ni några andra frågor eller funderingar om Käringön?
Finns det någon som också ska dit i sommar eller har ett annat fint ställe som man kan åka till?
Kommentera på!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Svar: Åh, den var ny! Tack så hemskt mycket! Har faktiskt gjort den själv. Mönstret fanns ju, men jag har ändrat effekter och lagt på olika färger. Det tog sin lilla tid, så tack så hemskt mycket :*

2010-07-06 @ 20:41:09
URL: http://mikaelawistrm.blogg.se/
Postat av: dilnaz

svar tack detsamma! gillar din header, ascool :)



låter jättehärligt ju!

2010-07-06 @ 20:55:05
URL: http://fbifamily.blogg.se/
Postat av: dilnaz

svar varsågod :)

hehe det kan jag föreställa mig!

2010-07-06 @ 21:19:56
URL: http://fbifamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0