hemmakväll

drink glas
Ikväll var för en gångs skull hela familjen hemma och jag stekte kyckling för första gången i hela mitt liv.
Jag trodde nog att det skulle bli misslyckat och äckligt men faktum är att jag fick en del beröm för den.
Olle wokade fläskfilé och pappa friterade egna pommes frites.
Till det skar jag grönsaker och Olle gjorde tsatziki, och sedan la vi allt sammans i var sitt  pitabröd.
Till efterrätt lagade jag och mamma gino.
Banan, kiwi & jordgubbar i ugnen med ett tjockt lager vitchoklad på.
Sedan kollade vi första halvan av Sagan om konungens återkomst, och så var den kvällen avklarad.
I morgon blir det till att åka in till Uppsala och se hur läget är där, och på måndag är det skola igen.
För tillfället är ingenting i huset aktivt, och jag är så trött så jag nästan dör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0